Marketingkeuze

KEUZE

Het maken van een keuze is niet makkelijk, want iedereen trekt aan je en overal was ik het ook nog wel mee eens. M’n ouders wilden dat ik stopte met het bedrijf en me zou gaan storten op m’n studie en m’n vrienden inclusief de vader van Pieter wilde dat ik doorging met het brouwen en verkopen van bier. Uiteindelijk heb ik gekozen voor het laatste en dat is achteraf gezien maar goed ook. Ik ben helemaal niet iemand die hele dagen achter de boeken kan zitten en wat maakt een papiertje nou uit als je een goedlopend bedrijf hebt? En goed lopend was het! Eenmaal de volle aandacht en energie voor het bedrijf maakte het verschil van dag en nacht. Want naast het verkopen en brouwen is er ook nog zoiets als marketing.

MARKETING

Toevallig volgde ik een marketing studie. Dus alles wat ik heb geleerd heb ik toegepast in ons eigen bedrijf. Ik heb een website gemaakt, ik heb een facebookpagina opgericht en doordat dit een onderneming is met een verhaal wordt het ook gelijk goed opgepakt. Ik sta zelf volledig achter het product en krijg ook goede berichten van onze klanten die iedere maand meer gaan bestellen. Het is natuurlijk een aimabel verhaal, net als het verhaal van Tony Chocolony wordt het door de media opgepikt en moet ik overal komen opdagen om m’n verhaal te doen. Het vertelt als een jongensboek en ik zie de gezichten van de mensen die het aanhoren vertrekken in een ‘ahhh boefjes’. Ideaal dus eigenlijk om ons product te vermarkten. Dit gegeven buit ik uiteraard maximaal uit en verdien er een hoop op. Iedere keer als ik m’n verhaal weer heb gedaan in een televisieprogramma of in een tijdschrift dan zie je de omzet een piek maken.